Методичне консультування для вчителів хімії Білої Церкви

23 жовтня 2019 року на базі Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №21 відбулося методичне консультування для вчителів хімії з проблеми «Реалізація наскрізної змістової лінії «Екологічна безпека і сталий розвиток» на уроках хімії та в позаурочний час». Кіпчинська Надія Анатоліївна, педагог із багаторічним стажем, поділилася з колегами власними наробками щодо хімічної освіти старшокласників. В теоретичній частині вчитель довела, що результатом реалізації змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» є не лише обізнаність учня із екологічними проблемами, пов’язаними із дотриманням чистоти води і повітря, процесами горіння і дихання, кислотними дощами, стійкими органічними забруднювачами, а й усвідомлення можливості розв’язування цих проблем засобами хімії. Учень має цінувати природні ресурси, від яких залежить його здоров’я, добробут, сталий розвиток країни; повинен усвідомлювати необхідність збереження чистоти довкілля та екологічно виважено поводитися у довкіллі.

Під час практичної частини (фрагмент уроку хімії в 9 класі «Поняття про pH розчину. Значення pH для характеристики лужного і кислого середовища») Надія Анатоліївна запропонувала зразки вправ, що дають змогу учням усвідомити причинно-наслідкові зв’язки у природі і її цілісність; важливість сталого (керованого) розвитку країни для майбутніх поколінь. Старшокласники отримали життєво необхідні компетентності, адже розглядали якість харчової та косметичної продукції, вплив довкілля на організм людини з точки зору хімічної науки. Також педагоги долучилися до лабораторної роботи і разом із школярами простежили характер середовища за характером рН.

Під час обговорення порушеної проблеми було сформульовано методичні рекомендації щодо екологічної освіти на уроках хімії та в позаурочний час.

Підбиваючи підсумки зустрічі, методист Науково-методичного центру Гайдаєнко Олена Анатоліївна зауважила, що потрібно наблизити екологічну освіту до повсякденного життя – сприяти усвідомленню школярами того, що розв’язання екологічних проблем залежить практично від поведінки та вчинків кожного там, де він живе, вчиться, працює. Водночас процес формування екологічної культури особистості має бути поступовим, безперервним і всеосяжним.

Кiлькiсть переглядiв: 47